2014. december 30., kedd

Szabadítsd ki Willy-t!

Egy,a mai napig kapható borzadály margójára írtam pár éve az alábbi szösszenetet.Sajnos a hatályos jogszabály erre nem tér ki,így mai napig üvegbe zárják a kis garnélákat halálukig.... :-(





- Héé! Hahó!Itt, itt,lejjebb! Még lejjebb! Itt vagyok! Na végre egy ember aki meghallott!
Hajolj már közelebb, ne kelljen kiabálnom! 

Na ,most mit csodálkozol? Ne vágj már ilyen riadt képet. Tudnál nekem segíteni?
Bemutatkozom: Willynek hívnak. Neem, nem a bálna..... Látom ismered a fajtámat. Én is a tiédet..... Igen, egy tengeri garnéla vagyok, a red cherryk rokona.

Na,tudnál segíteni? Neked szelídebb képed van ,talán sikerül.
Hogy mit? Hát nem látod? Nézd meg mit műveltek velem! Bezártak egy tojásba! Hát csirke vagyok én, vagy mi a fene? Tudod ,hogy hívják az én otthonomat? Nem?
Ez az új divat az Ecosphere,érthetőbben ökoszféra. Csak tudnám kinek a pihent fejéből pattant ki az ötlet....

A te fajtád bámulatosan ért hozzá, hogyan kell minket szadizni. Most nézd meg. Hermetikusan bezártak ebbe a strucctojásba. Kaptam két deci sós vizet, mert az elég nekem,ugye. Soha nem érezhetem már a friss sós víz bársonyos simogatását. Bedobtak ide egy kórót,mely termel ugyan valamicske levegőt,de már most kevés. Mi lesz itt később?

Egy marék sóder,és kész. Elég spártai.Pedig úgy szeretnék elbújni. Itt a pulton állandóan csak bámulnak,lökdösnek,vigyorognak a képembe.
Jaj,de cuki! Mi az a bogár benne? Van aki azt hiszi,hogy egy karácsonyi hógömb,és rázogat!
Az ember,akarom mondani a garnéla még nyugton enni sem tud. Ja,hogy mit eszek?
Kérlek szépen, a fajtád úgy gondolta, hogy amit kilélegzem,abból növekednek az algák,amit én majd jó megeszek.Minden nap.Ugyanazt.Úgyhogy liheghetek rendesen,hogy legyen ennivalóm...
És az egyoldalú táplálkozás,meg a kalcium hiányom már nem is számít?

Pedig de jó is lenne végre egy tágas helyen a friss sós vízben lubickolni a társaimmal,randizni egy csinos garnilánnyal,majd egy szép korall árnyékában szemezgetni a friss algát.....

Érted már miért kértelek,hogy segíts?
Ki is terveltem már!Véletlenül leversz a pultról a könyököddel,a tojás széttörik,te meg a zűrzavarban zsebre vágsz és hazaviszel.
Na, mit szólsz?Ne legyél már alamuszi nyuszi!

Szabadítsd ki Willyt!

 Képek : ecoshere.hu
A hatályos jogszabály (41/2010. (II. 26.) Korm. rendelet
a kedvtelésből tartott állatok tartásáról és forgalmazásáról ) nem tér ki a gerinctelenek gömb akváriumban való tartsára.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése