2010. február 7., vasárnap

Magyarázkodom.....

Alapvetően segítő szándékú emberke vagyok,azt hiszem.Meg mondják mások is.
Na,jó,nem önfényezésből mondom,csak,hogy a motiváció hátterét felfedjem.
Mint általában az ikrekre jellemző,én is elég sokrétű emberke vagyok,a hozzám vágott nagyadag megismerés,és tudás vággyal megáldva....


Az akvarisztikával gyermekkoromban ismerkedtem meg,mint sokan mások.A vasvázas,gittel összerakott,folyton csöpögő első akváriumom élménye viszont a mai napig elkísér.Talán ezek a fiatalkori élmények azok melyek beivódva tudatalattinkban később is meghatározzák életünk érdeklődési körét.

Sokáig akvárium nélkül éltem,aztán a család alapítás,a gyermek minden újra nyitott érdeklődő tekintete és párocskám jóindulatú beleegyező pillantása ismét szikrát gyújtott.Beindult a gépezet.

Persze nem nagyot akartam hirtelen,csak egy kis ékszerdobozt a szobába.
Rutinosan állítottam össze a kis életteret,tinikoromból jól megtanultam a fogásokat.
Nem is volt semmi bibi,minden jól sikerült. Egy darabig.
Persze egy valamit másképp láttam már,mint gyermek fejjel.
Dísznövénykertész lettem,szeretem a növényeket.És ezt a víz alatt is meg szerettem volna valósítani.
-Anyukám,ez nem téma nekem!-mondtam nagy mellel.Ha valaki tudja mi kell egy növénynek,akkor én aztán.....
Persze,hogy felsültem.
Először még havonta,egy-egy suttyomban kicserélt növény még nem volt feltűnő,de aztán kezdett nekem is terhes lenni a dolog.

Ne má'!Miért pusztulnak?
Pedig mindent jól csinálok!Szűrés is van,meg vízcsere is,meg táp is.Persze hogy minden rossz volt,de akkor még a tudatlanság és dac korszakát éltem.És vettem sorban az újabb (halálra ítélt) növényeket.


Eltelt tán két év is,mire egy elborult hétvégén nekiültem a netnek.Úgyis mindig hencegtem vele,hogy a neten mindent meg tudok találni.Na,most itt a lehetőség Zsotyikám!Nyomozz!

Persze innen sokaknak ismerős a történet.Kutakodásaimat siker koronázta.
Rátaláltam Nigro blogjára.
Innen meg már nem volt megállás.Szívemet,szememet gyönyörködtető növény csodákat találtam ezen az oldalon.A víz alatt!Ismerős,mégis teljesen ismeretlen tájára értem a kertészetnek.Akvakertészet.Ez kell nekem!

Megfogadtam a tanácsot.Tanulni,tanulni,olvasni.
Megpróbáltam alkalmazni az elmúlt időszakban az olvasott tudás anyagot több-kevesebb sikerrel.

Elkészült az első komolyabb próbálkozásunk is kicsi párommal.Úgy tűnik végre öröm és sikerélmény is övezi munkánkat.

Magyarázkodásom végül is a végére sikeredett.Miért is csináltam ezt a blogot?Hiszen-köszönet a Magyar Akvakertész Fórum alapítóinak-már kismillió oldal információ lelhető fel a neten ebben a témában.  



Szóval miért is?
Egyrészt szerettem volna egy kalap alatt tudni a már máshol is közzétett, a témához kapcsolódó szösszeneteimet,tapasztalataimat,házi barkács leírásaimat.
Másrészt egy kicsit hétköznapibb,ha úgy tetszik fapadosabb,renitensebb követője vagyok a növényes akvarisztikának.Nem mindenáron követem a legújabb,legdrágább megoldásokat.Persze,hogy savanyú a szőlő,és a lehetőségeim is végesek erre a hobbira levetítve.

Mivel kertészként is nagyon sok egyszerű,hatékony és olcsó megoldást ismerünk a szép növények nevelésére,ezért szeretném ezt itt a víz alatt is megvalósítani.Persze ez sok esetben nem vagy csak korlátozottan lehetséges,mégis sokat kutakodom alkalmas és elérhető megoldások után.

Mindazonáltal elkötelezettje vagyok azoknak a technikáknak,apró trükköknek,helyettesítő megoldásoknak,és csináld magad mozgalmaknak,melyekkel egy átlag szűkös költségvetésű magyar is képes szép növényes akváriumot létrehozni.

Nem verseny akváriumokról akarok beszélni,nem divatos irányzatokról,hanem a kis ékszerdobozról a szobánk sarkában ahová a család apraja-nagyja leül esténként beszélgetni és csodálni a víz alatti világ otthonunkba költözött kis szegletét.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése